Tuesday, September 7, 2010

Sajak : " Senimanku.... "

" Senimanku…. "

Senimanku….
Bergetar suaranya,
Memukau, aku terbuai lena
Bagaikan berlarian di pantai,
Bercanda, bergurau senda denganmu
Kekasih, engkau tersenyum riang
Terasa indah duniaku!

Senimanku….
Merdunya nyanyian,
Terhibur aku sendirian, di kamar ini
Tersirna resah-gelisah,
Kepiluan yang menyelimuti diri,
Semalam yang berlalu,
Datang melambai, memberi salam!

Senimanku….
Masihku ingat bisikan mesra,
Kata-kata manja kekasih,
Berjanji dan bersetia,
Membina istana kasih bersama,
Bukan istana pasir di pantai,
Dipukul ombak, terlerai!

Senimanku….
Seputih pasir di pantai,
Senyaman bayu berhembus,
Pohon-pohon nyiur melambai,
Tenangnya jiwaku,
Kebahagian menyerap di kalbu,
Ingin selamanya, aku bersantai!

Senimanku….
Suaramu memecah rasa sepi,
Kesunyian malam, di kamar ini
Rindunya aku akan kekasih,
Perginya semakin jauh,
Takkan kembali,
Aku di sini, menanti!


Dicipta oleh:

Sjamsuri Hj.Abd.Razak
esdije@ymail.com
http://mekarnyabunga.blogspot.com
Tarikh: 8 September 2010.
Puisi No. 193
Hak Cipta Terpelihara.

No comments: