Monday, September 27, 2010

Sajak: " Hadirmu dalam diriku.... "

Hadirmu dalam diriku….
Tidak pernah terlintas, dipinta
Namun, tak mungkin berkata " tidak!"
Aku tidak mampu, begitu
Pasrah padaMu, jua
Menerimanya dengan tabah,
Akan kucuba, takkan mengalah !

Hadirmu dalam diriku….
Pedih terasa seperti sembilu,
Namun, tak perlu resah-gelisah
Berhati gundah, atau kecewa
Kerana hidup, adalah perjuangan
Setiap ketika, perjuangkan
Aturkan langkah, segera !

Hadirmu dalam diriku….
Aku redha menerima dan pasrah,
Namun, rasa bersyukurku bercambah
Kerana, inilah ujian daripadaNya
Tak perlu bersedih, berhiba 
Semuanya kesementaraan jua,
Kembara ini ada destinasi dan noktah !

Hadirmu dalam diriku….
Akan kutempuhi penuh takwa,
Namun lorongnya kerikil, berduri
Sukarnya aku menapak, bergerak
Jatuh, kubangun semula, berlari
Ya Allah, tabahkanlah hatiku
Sabar menghadapi ujianMu ini !

Hadirmu dalam diriku….
Aku dibelenggu kerinduan,
Ingin kembali sembuh, pulih semula
Bagaikan menanti suatu keajaiban,
Tersirna, berakhirlah penantian
Namun kepadaMu, kumohon doa
Lindungi, rahmati aku, Ya Allah !


Dicipta oleh:

Sjamsuri Hj.Abd.Razak
esdije@ymail.com
http://mekarnyabunga.blogspot.com
Tarikh: 28 September 2010.
Puisi No. 203
Hak Cipta Terpelihara.

No comments: